Nie ja tu jestem najważniejszy. Tylko sprzątam, przygotowuję teren. Idę przed Jezusem do miejsc, gdzie On sam niebawem zamierza pójść. To nie moje rozważanie porusza ludzi. (Marcin Jakimowicz, "Pełne zanurzenie")

niedziela, 14 czerwca 2015

Jakoś tak mam

Masz czasami tak, że - pomimo pewnych rzeczy na horyzoncie (obowiązków, powinności, spraw które gdzieś z tyłu głowy są i raz na jakiś czas przypominają o konieczności zaprzestania spychania ich w niebyt i po prostu zrobienia czegoś), pomimo codziennej pracy i zwyczajnych do bólu obowiązków - po prostu czujesz, że jest dobrze, że jesteś we właściwym miejscu, że codzienna monotonia jest właściwa i w niej się odnajdujesz, w niej i tak się rozwijasz, starasz się być lepszym; nic spektakularnego, żaden zachwyt, ot, taka kilkudniowa już myśl gdzieś tam. Tu i teraz jest dobry czas, i to jest moje miejsce nie bez powodu. 


28 lat temu Jan Paweł II odwiedził w czerwcu gdańskie Westerplatte. Uwielbiam te słowa - zresztą są "od zawsze" na tym blogu na każdej stronie. Bardzo się cieszę, że teraz dla potomności - a może i dla nas, dzisiaj, zabieganych bardziej? - zostały uwiecznione właśnie tam i w tak prostej, ale jakże czytelnej formie. 

A w ogóle to nie zauważyłem - w maju przeleciało 5 lat tego bloga na Blogspocie, pod tym adresem. Łącznie z poprzednim - od lipca 2006. Niesamowite, za rok będzie dekada... 

2 komentarze:

  1. Kiedy wszystko jest na swoim miejscu, to żadna przeszkoda i trudność życia nie będą Cię w stanie złamać.

    Czas bardzo szybko leci. Natomiast mój blog we wrześniu będzie miał 3 lata, a pamiętam, jak pisałem pierwszego posta...

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa lata tu nie zaglądałam... sporo mam do nadrobienia. Niezmiennie blog Twój wciąga. Mój niby ma 5 lat ale więcej przerw w pisaniu i pożegnań niż jakiejś sensownej treści. Postanowiłam zatem w nieco innej formie go wskrzesić.
    Też tak mam czasem. A czasem zupełnie nie mam. Ale staram się utrzymać duchową stabilność i nie kłócić z Bogiem o byle co... tylko o rzeczy ważne ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń